top of page

Recent Posts

Archive

Tags

RSS Feed

❖ להגן על הקהילה

למי שנמצא בסביבה... החל מתאריך 14/9/2018, ועד לתאריך 10/10/2018, תתקיים בבית העירייה בהונג קונג התערוכה "להגן על הקהילה". נושאים בולטים בתערוכה:

א. שחזור שיטת הלחימה במוט (בת כ-400 שנה) של המצביא יוּ דָא-יוֹאוּ.

ב. אנימציה של הבּוּבִּישִי - ספר שהופיע באוקינאווה, חסר שם - ממקור סיני, ללא זהות מחבר או עורך. הספר הכיל לקט אקראי של שלושים ושניים מאמרים מועתקים שעסקו במסורות קרב של מחוז פוּגִ'יאֶן מתקופת שושלת צִ'ינְג. בין המאמרים הופיעו סגנון עגור לבן מיוֹנְג-צ'וּן , סגנון אֶגרוֹף הנזיר הדומה לעגור לבן, וכמו כן תרשימים אנטומיים, הגות, אסטרטגיות, טקטיקות הגנה ושירה הוראתית.

ג. מגילה אִינְטֶרְאַקְטִיבִית של פושטי הים המראה את אמנויות הלחימה הצבאיות בתקופת שושלת מִינְג.

אחד המורים המציג את אומנותו בתערוכה הוא שׂוּ צִ'ינְג-חוּאֵי [1],מומחה בסגנון אגרוף [שיטת הלחימה] של האבות הקדומים, ודמות ידועה במחוז פוּגִ'יאֶן בנוגע ללחימה במוט. המורה שׂוּ הקדיש שנים ללימוד וחקר החיבור "כתב המופת של החרב" של המצביא יוּ דָא-יוֹאוּ, המוכר כמצביא מצליח וגיבור לאומי ששירת בחמישה מאזורי הסְפָר של סין בתקופת מִינְג. יוּ דָא-יוֹאוּ נולד בגִ'ין-גִ'יָאנְג שבמחוז פוּגִ'יאֶן למשפחה שהייתה ידועה במורשת הצבאית שלה . בגיל חמישים וחמש נודע כאסטרטג צבאי מהמעלה הראשונה. טכניקות הלחימה שלו השפיעו על מצביאים כמו צִ'י גִ'י-גוּאַנְג [2] וגם על מלומד בשם שוּ גוּאַנְג-צִ'י שכתב ספר בשם "מילותיו של הטבח שוּ [3]" על אסטרטגיה וטכניקות צבאיות.

במהלך שנת 1565 השלים יוּ דָא-יוֹאוּ את כתיבתו של חיבור בשם "אסופת מאמרים מהיכל הצדק" שהכיל את החלק המפורסם "כתב המופת של החרב [4]", בו תיאר את שיטת הלחימה במוט ["החרב הארוכה של גִ'ינְג וצ'וּ"]. כמו כן החיבור כלל מספר תבניות ליישום הן ביד ריקה והן עם כלי נשק. אחת המעניינות שבהן מדברת על ההבדל בין קשה ורך.

שירה הוראתית מתוך כתב המופת של החרב של יוּ דָא-יוֹאוּ (תרגום: יואב רפופורט, מתוך הספר "נמר בהיר דרקון אפל; אמנויות לחימה סיניות בראי התרבות)

כשהיריב מפעיל כוחו קדימה

אשתמש ברכות מאחורי כוחו

כשהיריב עסוק בפעולה אני ממתין בשקט

מבין את הקצב, סומך על הגינותי בקרב

總訣歌

剛在他力前

柔乘他裡後

彼忙我靜待

知拍任君鬥

oOo

1. Wuzuquan五祖拳

2. Xu Qinghui徐清輝

3. Qi Jiguang 戚繼光 1528-1588

4. Xu shi pao yan徐氏庖言. Xu Guangqi 徐光啟 (Cook Xu's Words). Shanghai: Guji chubanshi, 2011.

5. Yu Dayou 俞大猷. Jian jing 劍經 (Sword classic). In: Zheng qitang ji正氣堂集 (Compilation of vital energy). Guoxue tushuguan 國學圖書館, 1565. Digital Copy, Cornell University, 2014.

 

bottom of page